RODO

Klauzula informacyjna

Przeczytaj poniżej

Zgodnie z art. 13 ust.1 i ust. 2 Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r., Nr 119) – dalej RODO informuję, że:

1. Administratorem danych osobowych jest Przychodni Prima Familia Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gorzowie Wlkp. przy ul. Bohaterów Westerplatte 37, 66-400 Gorzów Wlkp., wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Zielonej Górze VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:0000779079, NIP: 5993238872, reprezentowana przez Grażynę Krasnowską – Prezesa Zarządu, dalej jako ,,Administrator danych”. Kontakt z Administratorem danych możliwy jest w następujący sposób:

a) listownie na adres: Przychodnia Prima Familia Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gorzowie Wlkp. ul. Bohaterów Westerplatte 37, 66-400 Gorzów Wlkp.; b) telefonicznie pod nr 570 930 000.

2. Administrator danych powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych telefonicznie pod nr 570 930 000.

3. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w zakresie prowadzenia działalności leczniczej, w tym także w zakresie prowadzenia dokumentacji medycznej, jest art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. c) i h) RODO w zw. m.in. z przepisami ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ustawy z dnia 06 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.

4. Dane osobowe przetwarzane są w związku z udzielaniem przez Administratora danych świadczeń zdrowotnych, w następujących celach:

a) na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h) RODO - profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej – przez okres świadczenia opieki zdrowotnej i wymagany przepisami prawa okres archiwizacji dokumentacji medycznej; b) na podstawie art. 6 ust. 1 b) RODO - wykonania umowy zawartej z Pacjentem – przez okres obowiązywania umowy; c) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit. h) RODO - wykonania ciążących na Administratorze danych obowiązków prawnych związanych z udzielaniem świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych i wykonywaniem działalności leczniczej; d) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - wykonania ciążących na Administratorze danych obowiązków prawnych, np. dla celów administracyjnych, ewidencyjnych, podatkowych, archiwizacyjnych – w okresie koniecznym dla realizacji poszczególnych obowiązków wynikających z przepisów prawa; e) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. d) oraz art. 9 ust.2 lit. c) RODO - ochrony żywotnych interesów Pacjentów lub innych osób fizycznych np. w zakresie ochrony integralności fizycznej lub życia osoby, której dane dotyczą – w okresie koniecznym dla podjęcia interwencji; f) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - ochrony prawnie uzasadnionego interesu Administratora danych - w celu dochodzenia roszczeń – przez okres wymagalności ewentualnych roszczeń powstałych w związku z świadczeniem usług przez Administratora danych; g) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - ochrony prawnie uzasadnionego interesu Administratora danych – monitoring wizyjny.

5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże konieczne dla realizacji usług medycznych świadczonych przez Administratora danych. Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach określonych w pkt 4. skutkować będzie niemożnością świadczenia usługi medycznej.

6. Kategorie danych osobowych, które Administrator danych przetwarza wynikają z obowiązujących przepisów prawa i wymagane są w celu wykonania usług medycznych. Rodzaj gromadzonych danych osobowych zależy również od rodzaju usługi medycznej.

7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach wskazanych w pkt. 4, dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:

a) podmiotom bezpośrednio uczestniczącym w realizacji usług świadczonych przez Administratora danych (np. lekarzom) oraz podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli przekazanie danych jest niezbędne do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych; b) podmiotom serwisującym urządzenia Administratora danych; c) podmiotom, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora danych na podstawie zawartej z Administratorem danych umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające), np. w zakresie świadczenia usług informatycznych, doradczych, księgowych, prawnych, laboratoriom itp.; d) podmiotom prowadzącym działalność pocztową/kurierską; e) podmiotom publicznym uprawnionym na podstawie przepisów szczególnych.

8. Administrator danych może pozyskiwać dane osobowe Pacjentów od innych podmiotów w ramach współpracy, w której wykorzystywane są elektroniczne platformy lub systemy obsługi. Uzyskane w ten sposób dane obejmują oprócz ogólnych danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dane teleadresowe, także szczególne kategorie danych obejmujące m.in. wyniki badań, informacje o stanie zdrowia związane z procesem leczenia. Dane te będą przetwarzane w celu wykonania umowy przez okres jej realizacji lub celem dochodzenia ewentualnych roszczeń w okresie wymagalności, a także w celu wykonania ciążących na Administratorze danych osobowych.